Op welke plek staat afvallen bij jou op de prioriteitenlijst?

[ad_1]

 

Deze tekst is ook te beluisteren via een podcast
Klik hier voor de podcast op spotify

In dit artikel vind je de volgende onderwerpen:

                                

Ik heb een loopband aangeschaft. Ik had een film gekeken, een of andere Hollywood film. Ik weet niet eens meer welke, maar de hoofdrolspeelster die had een heel mooi sportbroekje met zo een handdoek om de nek, en had zo een ding thuis staan. Toen dacht ik goh, dat is handig, want Ik heb toch altijd zo een hekel om naar buiten te gaan als het slecht weer is. Nu heb ik nooit meer een excuus om niet te gaan rennen. Hij staat nu in mijn kantoor. Mensen die mijn webinars kijken zien vaak op de achtergrond zo een zwart gevaar staan. Nou, dat is dus de loopband. 

Hoe kom je nou je afspraken met jezelf na? Hoe ga ik dat regelen die 10.000 stappen per dag en even hardlopen? Een ding wat je kan doen is zorgen dat je de goede middelen hebt. In mijn geval goede hardloopschoenen, een loopband en dus regenkleding als ik ga hardlopen in slecht weer. Op deze manier heb ik nooit een excuus om het niet te doen. Het zelfde geldt voor gezond eten, zorg dat je de middelen in huis hebt om gezond te eten. Dit is vaak de eerste stap als je wilt afvallen. Alle lekkers, al is het maar tijdelijk, uit huis halen. Dit helpt je om er echt weer in even in te komen.                    

Wat vaak bekent voorkomt voor men die wilt afvallen is het scenario dat het zo lekker gaat, maar dat er zo veel drukte is op andere aspecten in je leven dat afvallen niet meer zo belangrijk wordt. Dat kan gaan over pubers, kleine kinderen, werk. Dan komt afvallen direct onderaan op het prioriteitenlijste. Dit vind ik dan toch bijzonder, want als je toch zo graag die regie in handen wilt hebben dan moet afvallen toch wel boven aan op je lijstje terecht komen. Natuurlijk zijn er momenten waarop dit niet even lukt, maar 10 minuten uit je dag moet wel kunnen om dan toch even dat rondje te wandelen of om over je eet plan na te denken. Iedereen heeft deze 10 minuten wel op een dag. Als dit niet zo is laat je je hoofd overnemen door alle dingen in het leven, je gaat je doelen vergeten en jezelf. Dit is waar je de regie in handen pakt en er 100% voor gaat.                    

Ik had toevallig een gesprek met een vriendin van mij die slank en sportief is, vroeger tijdens on studententijd was dit wel anders dus vroeg ik wat er bij haar veranderd was. Mijn vriendin vertelde me vervolgens dat er een paar dingen zijn veranderd voor haar. Ze merkte dat het sporten haar hielp met afvallen en ze zich 10 keer beter voelde op alle fronten: krachtiger, trotser, mooier etc. Ze had een afspraak met haar zelf dat ze nooit meer terug wilde en dit wilde vasthouden. Hierdoor kon ze de drukke en moeilijke momenten aan, die momenten doen er wel zeker toe maar hebben niet zo een sterk effect als eerst. 

                   

Dit laat dan toch weer zien dat jij de touwtjes in handen hebt. Jij bent degene die tijd vrij maakt voor jezelf en je doelen. Hou altijd voor ogen hoe en waarom je dit wilt. Dit heeft ook een prijskaartje, de acties doen die erbij horen. Ook al heb je hier geen zijn, toch iedere keer dat je dat doet voel je je direct fantastisch! Ik wil je wel waarschuwen dat dat prijskaartje wel moeite en energie kost, dit doe je niet zomaar. Een aanpak kiezen waar jij moeite en energie in hebt gestoken. Waar word jij blij? Wat paste er bij jou?                                    

    

Vanaf mijn vijftiende was ik volslank en altijd bezig met afvallen (of aankomen). Ik heb alles geprobeerd: noem een dieet en ik ken het. De ene keer was ik succesvoller dan de andere, maar nooit had ik blijvend resultaat. Ik dacht dat ik pech had; ik kwam van de wind al aan, en slanke mensen geluk.
Tot m’n 33-ste ben ik zo doorgegaan. Toen kwam ik erachter dat pech en geluk niet zoveel met mijn gewicht te maken heeft. Ik kopieerde het eetgedrag van slanke mensen en werd zelf slank. Zonder dieet, met chocola en wijn! En dat niet alleen: ik bleef slank en dat ben ik nog altijd.

Ik heb me verder gespecialiseerd in de psychologie achter eten en in coaching op (eet)gedrag. In de afgelopen jaren heb ik 8 boeken geschreven (300.000 verkocht) over afvallen zonder dieet, oftewel: afvallen door gedragsverandering.

In 2017 ben ik Skinnyminds begonnen. We hebben de kennis uit mijn boeken vertaalt in een training gedragsverandering. Gecombineerd met online groepen en een persoonlijk coachtraject, is dat het Skinnyminds coachplan. Vanaf 2019 leiden we coaches op in onze eigen coachopleiding, geaccrediteerd op HBO-niveau. In 2020 zijn we gestart met de Skinnyminds community.

Mijn dagelijkse ervaringen deel ik hier onder Mieke’s ervaringen



[ad_2]

https://skinnyminds.nl/op-welke-plek-staat-afvallen-bij-jou-op-de-prioriteitenlijst/