15x Tussendoortjes onder de 60 calorieën

[ad_1]

Zin in iets lekkers tussendoor, maar wil je een beetje op de kilo’s letten? Zoek je gezonde koekjes met weinig calorieën? Deze snacks bevatten minder dan 60 calorieën. Een kwestie van slim kiezen of doseren. Voor welk tussendoortje kies jij?

1. Waterijsje

Verfrissend en verkoelend, niet alleen in de zomer. Een raketje bevat maar 41 calorieën. Claim dus snel het vriesvak op je werk!

2. Rood fruit

Zin in iets zoets? Kies voor schaaltje rood fruit. Een schaaltje blauwe bessen van 100 gram bevat 52 kcal, een schaaltje frambozen slechts 35.

3. Chocolade

Wij kunnen er niet zonder. De pure variant bevat de minste calorieën: 55 kcal voor twee blokjes. En dat betekent dus 2x een genietmoment.

4. Eitje

Een gekookt ei (64 kcal) vult goed en is een prima snack. Bijkomend voordeel: een ei is rijk aan vitamine B12 en goed voor je nagels en haar.

5. Appeltaart

Met een vijfde van een punt appeltaart (23 gram) zit je precies aan de 60 calorieën. Ja, inderdaad veel minder dan die hele punt. Maar minder nemen maakt gelukkig niet minder lekker. Mjam!

6. Soep

Met een dampend soepje tussendoor kun je even bijkomen tijdens koude winterdagen. Ga je voor heldere soep, zoals groentesoep met vermecelli, dan bevat een soepkom van 250 gram slechts 42 calorieën.

7. Lange Vingers

Qua suikergehalte uiteraard niet de beste keuze, maar deze klassiekers zijn wel heel lekker bij de koffie of thee. Met 3 lange vingers zit je precies aan de 60 kcal.

8. Worteltjes + dipje

Een schaaltje van 70 gram bevat maar 23 calorieën. Lekker met humus als dip; met een eetlepel blijf je onder de 60 kcal.

9. Blokje kaas

Twee blokjes oude 30+ kaas bevatten 60 calorieën. Handig om te weten als de schaal met hapjes voor de derde keer langs komt.

10. Pepernoten

Onmisbaar in de Sinterklaasperiode (en stiekem ook al weken daarvoor). Zes pepernoten bevatten 50 calorieën. Danku, Sinterklaasje.

11. Olijven

Goed nieuws voor de olijf-liefhebbers! Volgens het Voedingscentrum bevat een groene olijf (blik/glas) slechts 5 calorieën. De vetzuren en antioxidanten in deze snack zijn ook nog eens erg gezond. Kortom, de olijf is het helemaal.

12. Appel met kaneel

Een halve appel (67 gram) bevat maar 40 calorieën. Maak deze snack net even wat specialer door af te toppen met kaneel, en je hebt de perfecte snack.

13. Oreo Koekje

Een oreo koekje = 47 kcal en die zijn echt heel lekker!

14. Druiven

Of je nu gaat voor witte of blauwe druiven: een druif bevat 4 kcal. Dat betekent dus dat je er 15 kunt eten voor je aan de 60 kcal zit. Een schaaltje vol dus! Tip: Leg ze 2 uur in de vriezer en je druiven zijn veranderd in mini-ijsjes.

15. Bitterbal

De all time favourite op feestjes en partijen zit met 47 kcal (van Dobben) nog onder onze grens. Of-ie nu uit de oven komt of uit de frituur maakt overigens niet heel veel uit: een ovenbitterbal bevat voor enkele merken slechts een paar calorieën minder, of soms zelfs meer!

Keep in mind

Hoewel het aantal calorieën dat voor deze tussendoortjes wordt genoemd een goede indicatie is, kan de hoeveelheid kcal per merk verschillen. Wil je het zeker weten? In de app Fatsecret kun je verschillende voedingsmiddelen van verschillende merken vergelijken.

Minder = niet minder genieten

Afvallen of bewust kiezen betekent soms ook minder eten. Maar dat maakt iets lekkers niet minder de moeite waard! Onze belangrijkste tip: Geniet heel bewust van wat je wél eet. Dat maakt dat je niet bezig hoeft te zijn met alles wat je niet neemt. Keuzes maken hoort erbij in een slanke levensstijl. Bepaal van tevoren wat je wil eten en drinken en houd je hier aan. Dan heb je naast een lekkere snack ook aan het eind van de dag nog een supergoed gevoel! Dat is een slanke mindset!

Meer inspiratie voor tussendoortjes? Download hier ons gratis receptenboekje met 15 lekkere snacks met weinig calorieën. Welk caloriearm tussendoortje kies jij?

Vanaf mijn vijftiende was ik volslank en altijd bezig met afvallen (of aankomen). Ik heb alles geprobeerd: noem een dieet en ik ken het. De ene keer was ik succesvoller dan de andere, maar nooit had ik blijvend resultaat. Ik dacht dat ik pech had; ik kwam van de wind al aan, en slanke mensen geluk.
Tot m’n 33-ste ben ik zo doorgegaan. Toen kwam ik erachter dat pech en geluk niet zoveel met mijn gewicht te maken heeft. Ik kopieerde het eetgedrag van slanke mensen en werd zelf slank. Zonder dieet, met chocola en wijn! En dat niet alleen: ik bleef slank en dat ben ik nog altijd.Ik heb me verder gespecialiseerd in de psychologie achter eten en in coaching op (eet)gedrag. In de afgelopen jaren heb ik 8 boeken geschreven (300.000 verkocht) over afvallen zonder dieet, oftewel: afvallen door gedragsverandering.In 2017 ben ik Skinnyminds begonnen. We hebben de kennis uit mijn boeken vertaalt in een training gedragsverandering. Gecombineerd met online groepen en een persoonlijk coachtraject, is dat het Skinnyminds coachplan. Vanaf 2019 leiden we coaches op in onze eigen coachopleiding, geaccrediteerd op HBO-niveau. In 2020 zijn we gestart met de Skinnyminds community.Mijn dagelijkse ervaringen deel ik hier onder Mieke’s ervaringen



[ad_2]

https://skinnyminds.nl/tussendoortjes-weinig-calorieen/